پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182097
فيلم: گرم‌تر مي‌شود مذاکره‌ها، تنگ‌تر مي‌شود محاصره‌ها!
تاریخ انتشار : 1394/04/18 10:17:43
نمایش : 2436
قطعه «هتل کوبورگ» با موضوع مذاکرات هسته‌اي و بر اساس شعر مشترک محمدمهدي سيار و ميلاد عرفان‌پور و صداي مهران ميرزايي منتشر شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس: پس از تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر موضع‌گيري سريع و صريح شاعران کشور در قبال مسائل مهم روز، خانه موسيقي بسيج ترانه‌ «هتل کوبورگ» را با موضوع مذاکرات هسته‌اي و با شعري جذاب و شنيدني از دو شاعر جوان و مطرح کشور رونمايي کرد. «محمد مهدي سيار» و «ميلاد عرفان‌پور» که هر يک تخصص خاصي در سرودن ترانه‌هاي انقلابي دارند، اين‌بار به طور مشترک شعر ترانه‌ هتل کوبورگ را سرودند. خواننده اين اثر مهران ميرزايي و تنظيم آن به عهده نيما نورمحمدي بوده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار اخير شاعران فرمودند:

«من ميخواهم عرض بکنم -بارها البتّه اين را در اين جلسه و در خيلي از جلسات ديگر گفته‌ايم- بي‌طرفي در دعواي حق و باطل معني ندارد. يک وقت دعواي مشتبهي است، آن بحث ديگري است، وقتي که حقّي هست و باطلي، اينجا بي‌طرفي معنا ندارد؛ بايد طرف حق بود، مقابل باطل ايستاد؛ حالا يکي مي‌تواند به شکل نظامي بِايستد، يکي به شکل سياسي بِايستد؛ به اَشکال مختلف ميشود ايستاد، يک نفر هم با زبان، با بيان، با انديشه ميتواند بِايستد؛ بايد ايستاد. شاعر نمي‌تواند در جنگ حق و باطل بي‌طرف باشد. اگرچنانچه شاعر، هنرمند بي‌طرف بود، تضييع نعمت خدا را کرده؛ اگر خداي نکرده طرف باطل را گرفت، آن‌وقت خيانت کرده، جنايت کرده؛ بحث اهمال ديگر نيست، بحث جنايت است. خب، شما ملّتتان مظلوميّت‌هاي زيادي در اين سال‌هاي متمادي داشته، اين مظلوميّت‌ها گفتن دارد، اين براي دنيا منعکس شدن دارد.

ضمناً از جمله‌ي کارهايي که خيلي خوب است در کشور ما که بحمدالله در اين جلسه هم آثارش ديده شد و قبلاً هم ديده شد و من خيلي از اين راضي هستم، واکنش سريعي است که شعراي جوان ما به حوادث نشان ميدهند، اين خيلي با ارزش است، اين خيلي خوب است. مبادا کسي خيال کند که اين چيز منفي است؛ نه، اين بسيار مثبت است. ما در طول تاريخ و در زمان معاصرِ نزديک به خودمان هم داشتيم مواردي را که همين واکنشهاي سريع بهترين آثار را به‌وجود آورد.»

بر اساس اين گزارش، در همين زمينه نيز ۸ چهره فرهنگي و انقلاب متشکل از فرج الله سلحشور، عليرضا قزوه، ناصر فيض، محمد حسين نيرومند، علي‌محمد مودب، وحيد يامين‌پور، محسن مقصودي و پدر شهيد احمدي‌روشن تماشاي کليپ «هتل کوبورگ» را پيشنهاد کردند.

دانلود

متن کامل شعر اين ترانه به شرح زير است:

«هتل کوبرگ»

من به لبخند گرگ بدبينم

به دروغ بزرگ بدبينم

گرم‌تر مي­‌شود مذاکره­‌ها

تنگ‌تر مي­‌شود محاصره‌­ها

اين چه بازي‌ست اين چه شطرنج است

که نصيب پياده‌ها رنج است

اين چنين گفت‌وگو که ديد و شنيد

گفت‌وگو زير سايه‌ تهديد

 

به شجاعان اين ديار قسم

که از افسون ترس مي‌ترسم

 

چه کنم دست دشنه را خوانده ست

زخم‌هايي که بر تنم مانده ست

ديده‌ام من به دست‌هاي شما

ردّ خون برادرانم را

چه بگويم نمي‌رود از ياد

تلخي بيست و هشتم مرداد

آن طرف موج خنده‌هاي شماست

ناو وينسنس، اين طرف پيداست

شاهدان دوباره‌ي مايند

 خيل تابوت‌ها که مي‌آيند

چند نسل است روي شانه ما

مي‌رود کاواني از شهدا

 

خيل کودک‌کشان نامردند

پي راه هجوم مي‌گردند

 روبهان راه خدعه را بلدند

جرزنان دقيقه‌ي نودند

هند خونخوار و خنده‌هاي ژکوند

عمر و عاصان شيک‌پوش بلوند

چشمشان بر حريممان تا کي

ناظران آژانس سي آي اي

خطّ پرونده‌هايشان پيداست

نقشه‌ي قتل شهرياري‌ها‌ست

رگ تحريم مي‌زنيم به کار

همت ما مباد صرف قمار

گرچه نمرود هيزم آورده ست

باز دست خداست بالادست

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html